Kunst og Teknologi

Kunst og Teknologi

Schedule

  • Applications open

  • Applications close

Hvad er problemstillingen?

Den overordnede problemstilling, som dette aspekt af præsentationen søger at adressere, er hvordan man kan forene interessen for kunst med forskning inden for teknologi og skabe interaktive, kunstneriske installationer. Dette rejser spørgsmålet om, hvordan man bedst kan integrere teknologi og kreativitet for at skabe unikke og meningsfulde kunstoplevelser.


For Hvem er dette et problem?

Målgruppen for dette aspekt omfatter kunstnere, forskere, teknologer, designere, studerende og kulturinteresserede personer. Dette er relevante målgrupper, da de er potentielt interesserede i at udforske den symbiose mellem teknologi og kunst og skabe nye måder at engagere publikum på.


Med hvilken teorier kan problemet belyses?

Teorier om digital kunst, interaktion og brugeroplevelse kan hjælpe med at belyse problemstillingen. Dette inkluderer koncepter om, hvordan teknologi kan bruges til at skabe interaktion og engagement i kunstværker, samt teorier om æstetik og kunstens rolle i samfundet.


Hvilke forskningsmetoder er relevante?

Relevante forskningsmetoder kan omfatte kvalitative metoder som interviews med kunstnere og besøgende af kunstinstallationer for at forstå deres oplevelser og perspektiver. Desuden kan brugerundersøgelser og feedback-sessioner bruges til at evaluere effektiviteten af interaktive elementer i kunstværker.


Hvad kunne være en løsning?

En mulig løsning er at udvikle og implementere interaktive kunstinstallationer, der integrerer teknologiske elementer som sensorer, lys og lyd til at skabe en medrivende oplevelse for beskuerne. Dette kan fremme en dybere forståelse og engagement i kunstværket.


Et eksempel på en lignende tilgang er "Rain Room", et interaktivt kunstværk, hvor beskuerne kan gå gennem regn uden at blive våde takket være sensorer og teknologi, der styrer vandstrømmen.


En anden mulig løsning er at udvikle onlineplatforme, hvor kunstnere kan dele deres interaktive kunstværker og skabe en virtuel oplevelse for et bredere publikum. Dette kunne lignes med online kunstudstillinger, der udnytter teknologien til at bringe kunsten tættere på folk, uanset hvor de er.

Applications are closed.

Files

No files uploaded

Open For
  • Students

Offerings
  • Mentorship

  • Co-mentoring

SDGs
Contact person
Co-mentors

Your AI Matches

please add more info to the description, to get suggestions!
To navigate
Press Enter to select