Analyse af Cylinderen

For at vi kunne nå til (hav)bunds i Oplevelsescylinderens ‘immersion’ kvaliteter, ville vi, gennem en

kombination af postfænomenologiens key concepts og immersion-teori, den tekniske viden om Oplevelsescylinderens teknologiske system og

vores empiriske undersøgelser, kunne analysere hvad der sker i brugerens interaktion med cylinderen. Dette ville desuden give

forståelse for, hvordan de forskellige fagligheder og typer af viden sammen var i stand til at belyse fænomenet

Immersion. Immersion er et fænomen der opstår, når et subjekt bliver absorberet eller dybt involveret i noget, hvormed det kan virke som om verden omkring subjektet forsvinder. Når der opstår tekniske problemer kan denne immersion oplevelse blive afbrudt. Vi så eks. hvordan brugerens skyggebilleder spolerede projektorenes projektion i cylinderen, men børnene brugte den “tekniske fejl” konstruktivt og kreativt til leg


Se mere på side 53-64 i rapporten her


Comments

Your AI Matches

please add more info to the description, to get suggestions!
To navigate
Press Enter to select